راهبرد تدریس موثر در آموزش علوم تجربی مبتنی بر استم |
کد مقاله : 1164-CNF |
نویسندگان |
sara gharabaghi1، بیتا شکوری *2 1دانشگاه پردیس فاطمه الزهرا تبریز 2مدرس فناوری دانشگاه پردیس فاطمه الزهرا (س) |
چکیده مقاله |
چکیده : از نیمه دوم قرن بیستم ، رقابت اقتصادی جهانی و تغییرات در علم و فناوری ، کشورها را ملزم به بازنگری و بازسازی سیستم های آموزشی خود و به کارگیری روش ها ورویکردهای نوین کرده است . رویکرد استم یکی از یافته های عصرحاضر است که این روش نوین تدریس از سوی کشورهای غربی و پیشرفته با استقبال روبرو شده است و گرایش به پیاده سازی آن روزافزون است . استم به جای آموزش دادن هر یک از چهار رشته بهعنوان موضوعات جداگانه و گسسته، آنها را به یک بستهی یادگیری یکپارچه بر اساس برنامههای دنیای واقعی تبدیل میکند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تدریس موثر در آموزش علوم تجربی مبتنی بر استم انجام شده است . به منظور دست یابی به واقعیت ها واطلاعات موردنظراز روش مطالعه کتابخانه ای اسناد و مقالات استفاده شده است. یافته های حاصل نشان می دهد که استم می تواند موجب افزایش توان نوآوری و کارآفرینی در دانش آموزان و دانشجویان گردد و آموزش استم بر درک شغلی دانش آموزان تأثیر مثبت می گذارد . هم چنین کسانی که از آموزش استم در آموزش ابتدایی حمایت می کنند ، استدلال می کنند که می توان با حل مشکلات دنیای واقعی ، علاقه ، موفقیت و انگیزه دانش آموزان را افزایش داد. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی : استم ، راهبرد ، آموزش علوم تجربی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |