طراحی آموزشی و اهمیت آن در آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1158-CNF |
نویسندگان |
فاطمه نوروزی1، محدثه کارگر *2 1دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز 2دانشگاه فرهنگیان سلمان فارس |
چکیده مقاله |
طراحی آموزشی یکی از حوزههای فعال تکنولوژی آموزشی است که هدف آن تسهیل، تسریع وتعمیق یادگیری است. از طرفی علوم تجربی یکی از مهم ترین دروس دوره ابتدایی است چرا که با زندگی روزمره و محیط پیرامون دانش آموزان در ارتباط است و اهداف بالایی چون شکوفایی مهارت کاوشگری و قوه تفکر را در پی دارد. جهت دستیابی به اهداف آموزش علوم تجربی در مدارس ابتدایی، به برنامه ریزی آموزشی و درسی دقیق و علمی نیاز است. طراحی آموزشی راهبردی موثر جهت دستیابی به برنامهریزی هدفمندو در دسترس برای برنامهریزان آموزشی و معلمان است. بنابراین با توجه به اهمیت طراحی آموزشی و ضرورت آن در اجرا، بهبود و اصلاح نظام های آموزشی، بهکارگیری آن در درس علوم تجربی بسیار حائز اهمیت است. در این پژوهش به بررسی مفهوم طراحی آموزشی، مزایای آن و رویکردهای موجود در طراحی آموزشی در زمینه علوم تجربی پرداخته شدهاست. روش پژوهش زیر از نوع توصیفی و دارای جنبه کاربردی است تا بتوان از طریق آن مسائل و مشکلاتی که معلمان در فرآیند یاددهی-یادگیری رو به رو هستند را بر طرف نمود. |
کلیدواژه ها |
طراحی آموزشی، رویکردهای طراحی آموزشی، آموزش علوم تجربی، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |