آشنایی با هوشهای چندگانه و عوامل موثر حیطه شناختی بر آن به همراه تکنیکها وکاربردهای آموزشی |
کد مقاله : 1156-CNF |
نویسندگان |
مهرانگیز فتحی نیا * عضو هیئت علمی |
چکیده مقاله |
شناسایی و پرورش تمام هوشهای بشری و کلیه ترکیبات آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ما انسانها به دلیل آن که از ترکیبهای هوشی متفاوتی برخورداریم، با یکدیگر تفاوت داریم، و تشخیص این امر موجب میشود تا با مشکلات زندگی برخورد مناسبتری داشته باشیم. نظریه گاردنر در جهت بهبود برخی مشکلات سیستمهای آموزشی بسیار مثمرثمر بوده و از نتایج ارزشمند آن میتوان به: افزایش میزان یادگیری فراگیران، افزایش انگیزه تحصیلی، آموزش، یادگیری و لذّت بردن از یادگیری اشاره کرد. هدف از پژوهش پیش رو آشنایی با هوشهای چندگانه و سایر جهات از جمله راهکارهای فعال نمودن و کاربردهای آن در دانشآموزان است. در ادامه به بررسی ابعاد مختلفی از حیطههای شناختی تحت تاثیر هوشهای چندگانه پرداختیم. سعی بر آن است تاحدودی به تفکیک جنبههای هوشهای چندگانه در حوزه شناختی پرداخته شود و نمونه بررسی و راهکارهایی که پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت برای بهبود روشها و راهکارهای تدریس از آنها بهره بردند را در پژوهش بیان کنیم.حیطههای شناختی حوزه بسیار بسیط و گستردهای است که میتواند در بحث هوشهای چندگانه نیز ورود نموده و بهترین روشها و اصول را به فراگیران ارائه نماید. |
کلیدواژه ها |
هوشهای چندگانه، حیطهی شناختی، آموزش، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |