تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی دوره ی دوم ابتدایی بر اساس اهداف مریل
کد مقاله : 1155-CNF
نویسندگان
نفیسه رحیمی *1، فاطمه ترک2
1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی اصفهان
2دانشجو دانشگاه فرهنگیان اصفهان
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتب دوره ی دوم ابتدایی براساس اهداف آموزشی مریل است. هدف پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوای کاربردی و روش تحقیق آن ، کمی و از نوع تحلیل محتوا میباشد. جامعه آماری و جمعیت نمونه در این پژوهش با یکدیگر برابراست . جامعه آماری ، کتاب های علوم تجربی چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1399 میباشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داده است که بیشتر دروس علوم سه پایه عملی بوده است و همچنین این کتاب با اهداف آموزشی مریل کانلا مطابقت دارد و در علوم جدید و دانش نوین طبق نظریه نوین بهتر است ارائه محتوا به صورت عملی و در قالب آزمایش و انجام فعالیت باشد تا دانش آموزان به صورت غیرمستقیم مطالب و محتوا پنهان شده را بیابند و از حفظ کردن طوطی وار مطالب خودداری کنند و همچنین با توجه به یافته ها و نتایج استخراج شده امتیاز و همچنین درصد استفاده ی هر درس علوم را با جزیی نگری بررسی کردیم و یافتیم که دانش حقایق با کسب امتیاز 88% جایگاه اول را از آن خود کرده است و پس از آن دانش مفاهیم و روش کار در جایگاه دوم و دانش یادآوری در جایگاه سوم ومتاسفانه دانش کشف و ابداع جایگاه آخر را از آن خود کرده اند .
کلیدواژه ها
اهداف آموزشی علوم تجربی دوره ابتدایی ، اهداف مریل ، تحلیل محتوا ، دوره ی اول ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر