به کارگیری تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم تجربی |
کد مقاله : 1152-CNF (R2) |
نویسندگان |
انیس طرفی *1، علی احمدی2 1علوم تربیتی،پردیس خدیجه کبری،دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا،دزفول 2پردیس حضرت رسول اکرم(ص) اهواز، ایران |
چکیده مقاله |
امروزه با وجود شیوع ویروس کرونا به خوبی و به وضوح جایگاه تکنولوزی و فناوری و حضور آن در پیشبرد برنامه های بشر بیش از پیش به چشم می آید. آموزش مستثنی از این امر نیست به گونه ی که امروزه در کشور ما حتی در روستاهای دور افتاده کلاس های اموزش هوشمند بوده و دانش اموزان از نعمت پیشرفت تکنولوژی بی بهره نمانده اند به گونه ی که در حین مطالعه ی دروس با اخرین تولید محتوا در سطح کشور و دهکهده ی جهانی در ارتباط خواهند بود که از آن به عنوان آموزش انلاین و در برخی از موارد آموزش از راه دور یاد می شود. گستره ی فناوری و پهنای باند آن در تسریع فراگیری علوم ازجمله علوم تجربی برای همه علی الخصوص دانش اموزان و فراگیران برجسته و نمایان است چون امروزه و با تاکید بر عدم تجمع؛ فرایند یادگیری _یادهی از لحاظ تقدم و پیشبرد اهداف، خود را مدیون پیشرفت فناوری و ارتباطات می داند. در این مقاله با روش تحلیلی -توصیفی به بررسی فناوری و نقش ان در اموزش علوم تجربی در مقاطع تحصیلی پرداخته شده است |
کلیدواژه ها |
آموزش، تکنولوژِی، فناوری آموزشی، علوم تجربی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |