معیارهای ارزشیابی مجازی مستمر در آموزش علوم‌تجربی
کد مقاله : 1146-CNF
نویسندگان
زهرا مبادرثانی *1، عرفانه محمودی درگاه1، مهدیه باقری اقدم2
1آموزش زیست شناسی ،دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا تبریز،ایران
2آموزش زیست شناسی،دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز،ایران
چکیده مقاله
امروزه با توجه به شرایط موجود آموزش مجازی بیش از پیش مورد توجه و ضرورت قرار گرفته است. بیشتر توجه ها بر روی تولید محتوای الکترونیکی آموزش علوم تجربی معطوف شده و توجه به ارزشیابی الکترونیکی از آن کم رنگ شده و به همان شیوه حضوری ولی در قالب مجازی پرداخته می شود. هدف این مقاله به معرفی معیارهایی برای ارزشیابی الکترونیکی در آموزش علوم تجربی است تا به درستی ارزشیابی در دوران آموزش های مجازی شکل بگیرد. روش این پژوهش به صورت کیفی با مصاحبه از دانش آموزان ،دبیران و کار آموزان دوره اول دبیرستان در سال 1399 و ثبت کردن مشاهدات و جمع آوری داده ها و اطلاعات از پژوهش های دیگر انجام شده است. نتایج این مقاله نشان می دهد ارزشیابی مستمر باید بتواند تمام حیطه های یادگیری علوم تجربی شامل شناختی و عاطفی و مهارتی را در بر بگیرد. پس ارزشیابی مستمر الکترونیکی در آموزش علوم باید معتبر و متنوع باشد و دارای بازخورد از طرف یاد دهنده و مسئولیت های را برای یاد گیرنده بعد از ارزشیابی فراهم کند و می توان از انواع روش های ارزشیابی همچون ارزشیابی آزمون های مجازی ،تکالیف و پروژه ها ، فعالبت ها و مباحثه های کلاسی و...استفاده کرد.
کلیدواژه ها
ارزشیابی مستمر ،معیار ها و شاخص های ارزشیابی، راهبردهای ارزشیابی ،ارزشیابی مستمر مجازی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر