فناوری اطلاعات وارتباطات درآموزش و یادگیری |
کد مقاله : 1137-CNF |
نویسندگان |
افسانه پرموزه *1، اسراالسادات سیدنژاد2، عاطفه پایز3 1آموزش زیست،دانشکده زیست،دانشگاه فرهنگیان،شهرارومیه، استان آذربایجان غربی،ایران 2اموزش زیست شناسی،دانشکده زیست شناسی،دانشکاه فرهنگیان علامه طباطبایی ارومیه،آذربایجان غربی 3استادیارعلوم پایه دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از پیشرفتها و نوآوریهای عصر جدید است که تمام جوانب زندگی امروزی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی به ویژه آموزش و یادگیری را تحتتاثیر خود قرار دادهاست. پس با این وجود ابزارها و روشهای یادگیری قدیمی و سنتی کارایی خود را از دست میدهند و برای جامعه امروزی که دانشمدار و پیوندخورده با شبکه-های اطلاعاتی است مناسب و کارآمد نیستند.برای پاسخگویی به نیازهای دنیای رقابتی مدرن ضرورت دارد که نظام های آموزشی نوین از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر یاددهی _یادگیری بهره ببرند. بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش رابطه روشن و متقابلی وجود دارد که در صورت کاربرد صحیح میتواند آموزش و پرورش را از قالب آموزش معلم محور به سمت آموزش و پرورش یادگیرنده محور سوق دهد. فواید فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت موجب شده که آموزش و پرورش خود را مجهز کند. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش و یادگیری به یادگیرنده کمک میکند که نقش فعالتری در امر یادگیری داشته باشد و فعال بار بیاید.هدف از مقاله مروری حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات درآموزش و یادگیری میباشد که در آن به بررسی و تجزیه و تحلیل موضوع از ابعاد مختلف پرداخته شده است. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |