بررسی تأثیر رسانه های پرشمار بر تدریس و یادگیری درس علوم تجربی دوره اول متوسطه |
کد مقاله : 1135-CNF (R1) |
نویسندگان |
حمید نقی زاده *1، ثریا صادق مظاهری2 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
با توجه به ورود به عصر اطلاعات و تغییرات اساسی در حوزه آموزش، استفاده از روش های جدید در آموزش علوم تجربی لازم و ضروری است. اهمیت درس علوم به عنوان درس پایه،آموزش استاندارد این درس را ایجاب می کند. در رویکرد جدید آموزش بجای انتقال دانش از طریق معلم و کتاب به حافظه از طریق فناوری های نوین آموزشی به شیوه های مختلف اطلاعات به دانش آموز انتقال داده می شود ، به طوریکه این روش باعث تسریع، تسهیل و تعمیق در یادگیری می شود. برای رسیدن به این هدف یکی از راهبرد ها ، بکارگیری رسانه های پرشمار در تـدریس و بخصوص آموزش مجازی می باشد. این پژوهش به منظور بررسی تأثیر رسانه های پرشمار بر تدریس و یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان صورت گرفته است. پژوهش به روش نیمه تجربی بوده است و جامعه آماری دانش آموزان دوره اول شهرستان مبارکه بودند که یک گروه به عنوان گروه آزمایش که تدریس به کمک رسانه ها از جمله محتوا های الکترونیکی آموزش دیده و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل که با روش سنتی آموزش دیدند. داده ها از طریق آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نشان داد که تأثیر آموزش با استفاده از رسانه های متنوع الکترونیکی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیشتر از روش های سنتی است. |
کلیدواژه ها |
رسانه ها، ، علوم تجربی، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |