روشهای نوین تدریس برای آموزش علوم تجربی دردورهی ابتدایی |
کد مقاله : 1130-CNF (R1) |
نویسندگان |
غزاله یاقوتی آذر *1، لیلا عمران پناه آلانق2، محدثه فاتح شاملو2 1دانشجو علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا(س)تبریز 2دانشجو معلم پردیس فاطمه الزهرا (س)، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
علوم تجربی از جمله دروسی است که جنبههای مختلفی از زندگی را از ابعاد فردی،گروهی،فرهنگی،اجتماعی، شناختی،مهارتی و ... تحت پوشش قرار می دهد. در نتیجه پرداختن به این موضوع به شیوهای نوین، از اولویتهای نظام آموزشی کشورها میباشد. تدوین روشهای نوین و موثر برای یادگیری علوم از اساسیترین عملکرد های موجود در زمینهی ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور میباشد. هدف این پژوهش، معرفی روش های نوین و موثر در آموزش علوم تجربی است. روش تحقیق این مطالعه از نوع اسنادی تحلیلی بود که با استفاده از منابع کتابخانهای،اسناد و سایتهای معتبر مورد بررسی قرار گرفته است. یافتهها نشان داد روشهای تدریس ساخت گرایی، تدریس کار و بحث گروهی، الگوی دریافت مفهوم و الگوی پیش سازمان دهنده از جمله روشهای فعال در آموزش علوم تجربی هستند که با تألیف همگام کتاب های درسی با این روشها، میتوان پا در عرصه جدیدی در آموزش علوم تجربی گذاشت و از دریچهای نو به امر یادگیری در علوم تجربی پرداخت. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: علوم تجربی، روشهای نوین، آموزش،دورهی ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |