یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتالی درآموزش علوم پایه ابتدایی (مطالعه مروری) |
کد مقاله : 1129-CNF (R1) |
نویسندگان |
ثنا بهتری1، بیتا شکوری *2 1پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز 2پردیس فاطمه الزهرا (س) - دانشگاه فرهنگیان تبریز |
چکیده مقاله |
یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتالی بعنوان یکی از رویکرد های آموزشی جذاب برای یادگیری و ایجاد انگیزه در فراگیران معرفی شده است. بخاطر کمبود شواهد تجربی، نظرات متفاوتی درباره منافع بالقوه بازی کردن روی پیشرفت تحصیلی، انگیزه، و مهارت های فراگیران در درس علوم وجود دارد. پژوهش حاضر با استفاده از متون نظری و تحقیقات کتابخانه ای به مطالعات مروری تاثیرات استفاده از بازی های رایانه ای آموزشی در آموزش علوم دوره ابتدایی پرداخته است. در این مقاله از یک چارچوب چند بعدی برای طبقه بندی نتایج حاصل از مطالعات انجام گرفته روی نرم افزارهای یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتالی در زمینه علوم دوره ابتدایی استفاده شده است. یافته های این مقاله نشان می دهد دانش آموزانی که با استفاده از روش های یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتالی آموزش دیده بودند، یادگیری بهتر و انگیزه بیشتری داشتند. با این حال، نتایج بررسی این را هم نشان می دهند که برای بدست آوردن نتایجی جامع تر درباره تاثیر آموزشی یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتالی، نیاز به انجام تحقیقات بیشتر وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتالی، آموزش علوم، بازی های دیجیتالی، مرور نظام مند. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |