مقایسه تطبیقی برنامه ریزی درسی و روش تدریس کشور های ایران و سنگاپور |
کد مقاله : 1128-CNF (R1) |
نویسندگان |
مهدیه گودرزی * دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرای تبریز |
چکیده مقاله |
چکیده هدف از پژوهش حاضر مقایسه تطبیقی برنامه ریزی درسی و همچنین روش های تدریس برای درس علوم دوره ابتدایی میباشد، روش تحقیق پژوهش حاضر از نوع کتابخانه ای میباشد و جهت تدوین از منابع کتاب ها، مقالات و پایان نامه های منتشر شده در این راستا استفاده شده است. ابتدا به روش های برنامه ریزی در مدارس ایران و سنگاپور اشاره شده و سپس به بحث روش های تدریس موجود در اکثر مدارس سنگاپور و ایران اشاره شده و در پایان سعی شده شباهت ها و تفاوت های موجود در برنامه درسی و روش های تدریس در این دو کشور مقایسه گردد. نتیجه بررسی های انجام شده حاکی از این است که در مدارس ایران از روش های اکتشافی و حل مسئله به میزان بسیار کمی استفاده میشود. همچنین بسیاری از مدارس فاقد آزمایشگاه بوده و در مدارسی که آزمایشگاه دارند، برای تجهیز آزمایشگاه و انجام فعالیت های عملی عملاً اقدامی صورت نمیگیرد. درواقع در ایران توجه به آموزش آزمایشگاهی، انجام پروژه و تجهیز مدارس بسیار اندک است. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه: ایران، سنگاپور، آموزش علوم، روش تدریس، برنامه ریزی درسی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |