بررسی ابعاد به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در آموزش علوم تجربی
کد مقاله : 1118-CNF
نویسندگان
غلامحسین روشن *1، مهدی محمدی2
1علوم پایه ، پردیس شهید رجائی ، دانشگاه فرهنگیان شیراز ،ایران
2علوم پایه پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان شیراز
چکیده مقاله
آموزش علوم تجربی از دیرباز مورد توجه فعالین حوزه آموزش و پرورش بوده است چرا که یادگیری عمیق دانش آموزان در این علوم، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما متاسفانه علی‌رغم توجه زیاد و اهتمام کادرآموزشی مدارس بر آموزش صحیح این علوم، کماکان، دانش‌آموزان در فراگیری عمیق محتوای آموزشی علوم تجربی با مشکلاتی روبرو هستند. با گسترش فناوری‌های نوین، فرصت‌های جدیدی پیش روی شیوه‌های آموزش و یادگیری موجود قرار می‌گیرند که می‌توانند ساختار آموزشی را متحول کنند. فناوری واقعیت مجازی به‌سان پدیده‌ای نوین و به صورت بالقوه وادی جدیدی را به محدوده کتاب‌های سنتی دانش‌آموزان اضافه می‌کند که علاوه بر استفاده از عناصر چندرسانه‌ای، امکان تعامل با محتوا را نیز میسر می‌سازد. هدف این پژوهش بررسی ابعاد مختلف به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در آموزش علوم تجربی است. جهت دستیابی به این هدف از روش کتابخانه‌ای استفاده کردیم و به مطالعه ویژگی‌های مختلف این فناوری و تاثیر آن بر آموزش علوم تجربی پرداختیم.
کلیدواژه ها
آموزش، واقعیت مجازی، علوم تجربی، فناوری
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر