تأثیر روش تدریس نوین در آموزش و یادگیری درس علوم تجربی در دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1116-CNF |
نویسندگان |
فاطمه احمدنژاد * دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان الزهرا تبریز |
چکیده مقاله |
یکی از ویژگی های بارز انسان کنجکاوی است که از دوران کودکی تا پایان عمر او را به دانستن و کشف حقایق و پردهبرداری از مجهولات سوق می دهد این نیروی درونی تکاپوی انسان را برای کسب علم و گریز از جهل افزون می کند. بخش از دانش امروز بشر که حاصل مطالعه و جستوجوی او در جهت شناخت جهان مادی و نظام ها و قوانین آن است علوم تجربی نامیده می شود. بشر برای کشف شناخت جهان مادی عمدتاً از ابزارهای حسی خود استفاده می کند و به همین دلیل نقش تجربه در این حوزه بسیار اساسی و ضروری است. روش تدریس فعال و نوین که در آن مشارکت دانشآموز و معلم را می طلبد و به جای انتقال مطالب به دانشآموز، به افزایش توانایی یادگیرنده در فرایند یادگیری عنایت دارد و همچنین در این روش سعی بر این است که فراگیر خود در کسب مفهوم سهیم باشد و از طرق مختلف به فعالیت های ذهنی، علمی، فردی دادار گردد، به عبارت دیگر، محتوا روی درگیر شدن دانشآموز در کسب تجارب یادگیری تأکید داشته و آنان را فعال می سازد. |
کلیدواژه ها |
علوم، آموزش، روش های نوین تدریس، کاوشگری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |