راههای اثربخش در تقویت یادداری و درک مفاهیم در آموزش علوم تجربی |
کد مقاله : 1099-CNF |
نویسندگان |
فاطمه رمضانی *1، هادی صادق2 1آموزش ابتدایی / گروه علوم تربیتی و روان شناسی / پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز 2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، گروه علوم تربیتی، ایران، بناب. |
چکیده مقاله |
امروزه یادگیری علوم تجربی، همچون سوادآموزی و حساب کردن امری اساسی، ضروری و مرتبط با زندگی روزمره ماست که با پیشرفت فناوری اهمیت این مسئله بیشتر قابل درک است. فراگیری علوم تجربی به دانش آموزان کمک میکند تا روشهای شناخت دنیای اطراف خود را بهبود و ارتقاء ببخشند. دانش آموزان هنگام شرکت فعالانه حین آموزش، بر سابقه ذهنی راهبردهای یادگیری خود می افزایند و تغییر می یابند. آن ها با بهره مندی از یادگیری قوی تر، می توانند مؤثرتر به اجرای انواع بیشتری از یادگیری بپردازند. پژوهش حاضر باهدف معرفی و مطالعه راههای اثربخش و روشهای نوین آموزشی در تقویت یادداری و درک مفاهیم علوم تجربی با استناد بر منابع کتابخانهای صورت پذیرفته است. یافتهها نشان داد با توجه به ویژگیهای کودکان در دوره ابتدایی، روشهای آموزش علوم تجربی باید متناسب با ویژگیهای رشد و تحول و علایق کودکان فرصت یادگیری فعال را برای آنها ایجاد کند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که دانش آموزان در فراگیری علوم تجربی با روشهای نوین و تلفیقی عملکرد مطلوبتری در یادداری و درک مفاهیم آموزشی دارند. |
کلیدواژه ها |
روشهای تدریس نوین، پیشرفت تحصیلی علوم، مفاهیم علوم تجربی، آموزش علوم تجربی. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |