راهبردهایی برای ارتقاء محتوی کتاب های علوم تجربی برای آموزش در دوران کرونا و پسا کرونا
کد مقاله : 1082-CNF (R2)
نویسندگان
حسین فراست *1، حسین روشن2
1گروه علوم پایه - دانشگاه فرهنگیان - تهران - ایران
2گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف ارائه راهبردهایی برای ارتقاء محتوای کتاب های علوم تجربی با توجه به تجربیات حاصل از آموزش مجازی در دوران کرونا برای تسهیل راهبردهای یادگیری علوم برای فراگیران در دوره کرونا (در صورت ادامه) و پسا کرونا انجام شده است. روش به کار گرفته شده در این پژوهش، روش اسنادی، ترجمه مطالب از سایت های ارائه دهنده راه حل های برتر برای مؤسسات آموزشی و استفاده از تجربیات شخصی نویسندگان انجام شده است. این پژوهش با معرفی چندین روش وبگردی دانش آموزان در فضای مجازی برای آموزش علوم را هدفمندتر خواهد کرد. این راهبردها مشتمل بر قرار دادن لینک ها یا بارکدهایی برای هدایت هدفمند دانش آموزان به سامانه هایی است که امکان دسترسی آنها به فایل های ضبط شده تدریس، توضیحات یا فیلم های مناسب برای تصاویر کتاب، مراحل انجام آزمایش ها یا هدایت آنها به آزمایشگاه های مجازی، دسترسی به منابع بیشتر و همچنین برگزاری ارزشیابی تکوینی وجود داشته باشد. این راهبردها می تواند علاوه بر تسهیل راهبردهای یادگیری، نقص ها و ضعف های دانش آموزان در جریان تدریس را به طور کامل و جامع رفع کرده و کنترل بیشتری را برای یادگیری در دانش‌آموزان فراهم ‌کند.
کلیدواژه ها
محتوا، آموزش، تدریس، علوم تجربی، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر