تاثیر روش وب پویه بر انگیزه پیشرفت تحصیلی علوم تجربی دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان نایین در سال تحصیلی 99-1398 |
کد مقاله : 1077-CNF |
نویسندگان |
اشرف میرحیدری * سرپرست پردیس و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گروه علوم تربیتی |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف تاثیر روش وب پویه بر انگیزه پیشرفت تحصیلی علوم تجربی دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان نایین در سال تحصیلی 99-1398 با روش شبه آزمایشی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از کلیه دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی به تعداد222 نفر وعلمان پایه ششم ابتدایی که در سال تحصیلی 99-1398 در دبستانهای شهرستان نایین مشغول به تحصیل و آموزش بودند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی از 6 دبستان دوره دوم ابتدایی، دو مدرسه و سپس از هر مدرسه دو کلاس به صورت تصادفی انتخاب و دانشآموزان یکی از گروههای آزمون (30 نفر) آموزش وبپویه فردی و برای دانشآموزان گروه آزمون دیگر (30 نفر) آموزش وبپویه گروهی و یک گروه شاهد (30 نفر) به صورت تصادفی تخصیص داده شدند. تعداد کل نمونه مورد بررسی برابر با 90 نفر بود. پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی مکاینرنی به عنوان پیشآزمون و پس آزمون بین افراد هر سه گروه توزیع و پس از پاسخگویی دانشآموزان جمعآوری شد. دادههای به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss-26 در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی (تحلیل واریانس دو طرفه براى مقایسه نتایج گروههاى آزمایش و شاهد) استفاده شد.نتایج نشان داده اند که روش وب پویه نسبت به روش تدریس سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر بوده است. همچنین روش تدریس وب پویه فردی در مقایسه با روش تدریس وب پویه گروهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر گذارتر بوده است. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس وب پویه، پیشرفت تحصیلی، آموزش علوم تجربی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |