راهبرد تدریس موثر در آموزش علوم تجربی |
کد مقاله : 1074-CNF |
نویسندگان |
فاطمه مختاری * دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر بوشهر |
چکیده مقاله |
دانش آموزی که وارد مدرسه می شود از یک سو دارای نیروی خدادادی کنجکاوی است و از سوی دیگر این دانش آموز باید برای زندگی در دنیای فردا که دنیای علم و تکنولوژی است آماده شود. برای آموزش علوم ، باید سعی شود که فرآیند یادگیری از حالت انفعالی یعنی یاد گیری به روش سنتی به حالت یاد گیری فعال درآید. یکی از هدف های آموزش و پرورش کنونی این است که فراگیران را یاری کند تا بتوانند از دانش خویش به طور موثر استفاده کنند .تدریس یکی از ابزار مهم یادگیری است که با به کارگیری روش های نوین تدریس می توان یادگیری را تسهیل نمود. هدف از این تحقیق، بررسی راهبردهای موثر تدریس از جمله، روش همیاری، اکتشافی، بازدید علمی و ...در درس علوم تجربی می باشد، تا معلمان این حوزه، با استفاده از این روش ها بتوانند دانش آموزانی با روحیه خلاق و توانمند پرورش دهند. روش انجام این پژوهش به صورت کتابخانه ای و بررسی و تحقیق از سایت ها، مقالات می باشد. |
کلیدواژه ها |
علوم تجربی، معلم ، دانش آموز، راهبری های موثر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |