کاربردی ترین شبیه ساز آزمایشگاهی در طراحی واحد یادگیری علوم تجربی |
کد مقاله : 1070-CNF (R1) |
نویسندگان |
محمد محمدیان مهر *1، نرجس محمدیان مهر2 1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، خوزستان، ایران - آموزگار آموزش و پرورش شهرستان شوش 2دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، خوزستان، ایران |
چکیده مقاله |
شبیه سازی به عنوان یک روش تدریس در طراحی واحد یادگیری درس ها مطرح شده است. تا به حال انواع مختلفی از شبیه سازها توسط معلّم ها برای انتقال مفاهیم در ارائه درس ها به کارگرفته شده بود، شبیه سازی مجازی یکی از انواع شبیه سازی ها است که تا به امروز مورد توجه و استفاده قرارنگرفته است. در شبیه سازی مجازی، محیط و اشیاء شبیه سازی شده از عملکرد بهتری نسبت به سایر شبیه سازها برخوردار بود. شبیه سازی مجازی در کنار سایر شبیه سازها مورد استفاده قرار گرفته و نمی تواند جایگزین سایر شبیه ساز ها شود. سایر شبیه ساز ها نیز عبارت اند از؛ شبیه سازی زنده، شبیه سازی ساختاری، شبیه سازی ایفای نقش که به معرفی و مثال هایی از کاربرد آنها در یاددهی- یادگیری پرداخته شد. امّا با توجه به اینکه هدف این مقاله بررسی شبیه سازی مجازی در طراحی واحد یادگیری علوم تجربی بود زیر ساخت ها، مزایا، معایب و موانع آن مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به برآیند مزایا و معایبی که داشت استفاده از آن همواره مؤثر بوده و توانست بر عمق یاددهی- یادگیری دانش آموختگان بیافزاید. |
کلیدواژه ها |
شبیه سازی در آموزش علوم تجربی، روش تدریس شبیه سازی، شبیه سازی مجازی در طراحی واحد یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |