مروری بر اثرات استفاده از تلفن همراه در آموزش علوم تجربی با نگاهی به دوران شیوع ویروس Covid-19
کد مقاله : 1064-CNF (R1)
نویسندگان
سید نوید الیاسی *
دبیر آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در پژوهش حاضر قصد داریم اثرات مثبت و منفی استفاده از تلفن همراه در آموزش را مورد بحث و بررسی قرار دهیم سپس اهمیت استفاده از این ابزار در دوران شیوع ویروس کرونا را تشریح می کنیم. تلفن های هوشمند ابزاری جدید برای زندگی مدرن امروزی است که بسیاری از دانش آموزان به صورت روزمره از آن استفاده می کنند. در مقالات متعدد استفاده از تلفن های هوشمند در آموزش، تعبیر های جنجالی را به دنبال خود آورده است. کسانی که از تلفن های هوشمند برای تدریس در کلاس استفاده می کنند، همیشه این نکته را یادآور می شوند که تلفن هوشمند ابزاری در دسترس است که دانش آموزان کاملا با آن آشنا هستند و این ابزار می تواند تاثیرات مثبتی بر جریان آموزش علوم تجربی داشته باشد البته در برخی از مقالات به جنبه های منفی استفاده بیش از حد از این وسیله اشاره شده است. لذا در این مقاله سعی بر آن شده است که بصورت مروری به پژوهش هایی که اثرات مثبت و منفی استفاده از تلفن همراه هوشمند در جریان آموزش بخصوص آموزش علوم تجربی را مورد بررسی قرار داده اند، نگاهی داشته باشیم . در آخر هم به اهمیت استفاده از این ابزار هوشمند مهم در دوره شیوع ویروس Covid-19 می پردازیم و نتایج را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. بر اساس پژوهش حاضر و بررسی های انجام شده، اثرات مثبت استفاده از تلفن همراه در آموزش علوم تجربی بسیار ارزشمند بوده و با آموزش برخی نکات به دانش آموزان می توان اثرات منفی استفاده از آن را به حداقل رساند و در دوران کرونا و آموزش غیر حضوری، می توان از تلفن همراه هوشمند جهت از بین بردن موانع آموزشی استفاده کرد.
کلیدواژه ها
تلفن همراه، آموزش علوم تجربی، دوره کرونا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر