آشنایی با روش های نوین تدریس در آموزش علوم تجربی دوره ی ابتدایی |
کد مقاله : 1048-CNF |
نویسندگان |
رعنا خدادادی * دانشگاه فرهنگیان- پردیس فاطمه الزهرای تبریز |
چکیده مقاله |
امروزه آموختن علوم تجربی امری اساسی و ضروری است چرا که با زندگی روزمره بشر در ارتباط بوده و با پیشرفت تکنولوژی اهمیت آن بیشتر شده است. به همین سبب آموزش کاربردی این درس، بسیار مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزان آموزشی به دنبال کاربست و یادگیری عمیق در این درس هستند. اجرا و به کاربردن الگوهای نوین یادگیری - یاددهی در تدریس، از عوامل موثر در ایجاد تغییر و تحول در روندهای گذشته برای دستیابی به اهداف موردنظر می باشد. هدف پژوهش حاضر، معرفی روش تدریس کاوشگری و بحث گروهی در آموزش علوم تجربی می باشد. روش تحقیق این مطالعه توصیفی- تحلیلی بوده که با استفاده از منابع کتابخانه ای معتبر تدوین شده است. یافته ها حاکی از آن است که روش های تدریس کاوشگری و بحث گروهی از جمله روش هایی هستند که آموزگاران می توانند در کلاس درس از این روش ها برای یادگیری بهتر و داشتن کلاسی فعال بهره جویند. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس نوین، علوم تجربی، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |