تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری آموزش علوم تجربی دانشجومعلمان آموزش ابتدایی
کد مقاله : 1029-CNF
نویسندگان
عارفه زارع زاده مهریزی *1، صدیقه ناظمیان2
1دانشجو کارشناسی دانشگاه فرهنگیان یزد پردیس فاطمه الزهرا یزد
2مدرس موظف آموزش علوم دانشگاه فرهنگیان یزد .پردیس فاطمه الزهرا(س)
چکیده مقاله
دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیای شتاب‌زدگی تاریخ به لحاظ تغییرات مختلف می باشد. سیستم های آموزشی در یک جامعه و به تبع آن دانشگاه، قادر نخواهند بود همچون جزیره‌ای خود را منفک از دیگر نهادهای اجتماعی، ملی و فعل و انفعالات گسترده بین المللی در دهکده جهانی بدانند، زیرا جامعه آموزشی به لحاظ تجربه‌گرایی تاریخی و به لحاظ شرایط ویژه‌ای که قرن حاضر را احاطه کرده‌است، مرکز ثقل این تغییرات و تحولات دانشگاه فرهنگیان خواهد بود. فوائد و مزایای منحصر به فردی را برای آموزش و یادگیری به همراه دارد. علوم تجربی یک حوزه وسیعی از اطلاعات است که دانشجومعلمان آموزش ابتدایی به وسیله فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات می‌توانند آموزش آن را آسان کنند و یادگیری مطالب و درک عمیق موضوعات را افزایش دهند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری آموزش علوم تجربی دانشجومعلمان آموزش ابتدایی است که با توجه به فرضیات ، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و یادگیری علوم را تسهیل می کند و باعث توسعه مهارت های جدید و قدرت تفکر بالا در دانشجومعلمان آموزش ابتدایی می‌شود، پژوهش حاضر به صورت نیمه تجربی از نوع آمار توصیفی است که به روش پیمایش تحلیلی انجام شد و جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد می باشد که از بین آنها به تعداد40 نفر ،20 نفر دانشجویان دختر و 20 نفر دانشجویان پسر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد که فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند در یادگیری آموزش علوم تجربی دانشجومعلمان آموزش ابتدایی موثر واقع شود.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات و ارتباطات ، آموزش علوم ، دانشجومعلمان، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی