طراحی واحد یادگیری برای درس از ریشه تا برگ علوم پنجم ابتدایی |
کد مقاله : 1026-CNF (R2) |
نویسندگان |
هادی الهام *، سید صادق غلامی گروه آموزشی علوم پایه دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه |
چکیده مقاله |
هدف از انجام این پژوهش بررسی نحوه طراحی واحد یادگیری علوم تجربی دوره ابتدایی و ارائه نمونه طراحی برای واحد ریشه تا برگ علوم پنجم دبستان است. اطّلاعات مورد نیازِ تحقیق با استفاده از روش کتابخانه ای و استناد به منابع علمی مرتبط با موضوع تحقیق ، جمع آوری شده و سپس به روش تحلیلی و توصیفی مورد تحلیل قرارگرفته است. همچنین برای ارائه نمونه طراحی، پس از بررسی محتوای درس ریشه تا برگ در علوم پایه پنجم دبستان با در نظر گرفتن نکات قوت و ضعف محتوا ، به طراحی محتوای متفاوتی پرداختهشده است. در برنامه های درسی مدارس ابتدایی، کیفیت ارائه اطلاعات و آگاهی های مفید به دانش آموزان ، بستگی به آگاهی و نگرش معلمان نسبت به شایستگی دارد. در برنامه درسی مبتنی بر شایستگی ، طراحی فرایند یادگیری و فرایند طراحی ارزیابی فقط در شرایطی انجام می شود که شایستگی ها به وضوح ممکن تعریف شود. |
کلیدواژه ها |
طراحی واحد یادگیری، سازنده گرایی ، یادگیری فعال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |