یادگیری معکوس در علوم تجربی |
کد مقاله : 1022-CNF |
نویسندگان |
جعفر عظمت *، علیرضا خدایی گروه آموزشی علوم پایه دانشگاه فرهنگیان- تبریز- ایران |
چکیده مقاله |
آموزش به روش معکوس، رویهای نوین است. در کلاس درس معکوس، بهترین شیوه تدریس، تدریس وارونه هست و بجای اینکه تکالیف در خانه و تدریس در مدرسه و کلاس درس انجام شود، دانشآموزان درس را در خانه و از طریق ویدیو یا پادکست میآموزند که معلم از پیش آنها را آماده کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده است و در کلاس به انجام تکالیف و پرسش و پاسخ میپردازند. در کلاس، معلم موضوع کلی را مطرح میکند و دانشآموزان موظفاند درباره آن تفکر و تفحص کنند و مطالبی را که متوجه شدهاند در کلاس برای یکدیگر توضیح دهند. سپس معلم آنرا تدریس میکند. انجام تکالیف، تکرار و تمرین، پرسش و پاسخ و بحث بر روی مباحث آموزشی بخشی از فعالیت کلاسی است که جایگزین تدریس در کلاس درس میشود و درنهایت تغییر منجر به افزایش انگیزه، پویایی و ایجاد یادگیری عمیقتر میشود. در جهان امروز که شناخت و سواد مجازی و فناورانه دانش آموزان بالا رفته و در زمانی که انواع کتابها و ویدیوهای آموزشی مورد استفاده و استقبال هستند، یادگیری معکوس میتواند بهراحتی وارد سیستم آموزشی ما شود. در پژوهش حاضر به بررسی، مرور یادگیری معکوس و سایر عوامل زیرمجموعهی آن در روند کاربرد و اقدام توسط تجربیات و اقدامات سایر محققان پرداخته شده است. |
کلیدواژه ها |
کلاس معکوس، یادگیری معکوس، آموزش معکوس، انگیزه در کلاس معکوس. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |