بررسی کج فهمی های دانش آموزان ابتدایی در درس علوم تجربی |
کد مقاله : 1015-CNF |
نویسندگان |
میر علی نقی زاده سرابی *1، مسعود سعادتی2 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان(پردیس علامه امینی تبریز) 2گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
درس علوم تجربی یکی از اساسی ترین دروس در نظام آموزش رسمی بویژه در دوران ابتدایی می باشد که ارتباط نزدیکی با تجربیات و پدیده های مورد مشاهده کودکان در زندگی روزمره دارد. اما گاهاً شاهد آن هستیم که تجربیات و مشاهدات کودکان قبل از دوران مدرسه سبب شکل گیری پدیده های نادرست علمی در ذهن دانش آموزان می شود و همان تصورات نادرست باعث می شود دانش آموزان در درک پدیده ها و حقائق علمی دچار کج فهمی شوند. معلمان باید در مرحله اول با شناسایی کج فهمی های دانش آموزان و سپس با روشن ساختن حقائق علمی، مانع از بروز این کج فهمی ها شوند. مطالعه حاضر سعی بر آن دارد که تمامی پژوهش های انجام یافته پیرامون بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره ابتدایی در درس علوم تجربی را جمع آوری و تلخیص کند تا معلمان، دانشجو معلمان یا پژوهشگران در صورت نیاز بتوانند هر چه سریعتر و آسان تر از تمامی پژوهش های صورت گرفته در این موضوع، نحوه و شیوه انجام آنها و نتایج آنها آگاه شوند و همچنین با کج فهمی هایی که دانش آموزان دوره ابتدایی با آنها مواجه اند را بشناسند. محققان این پژوهش از روش فیش برداری که اصلی ترین روش پژوهش های کتابخانه ای است بهره می جویند. |
کلیدواژه ها |
کج فهمی ، آموزش علوم تجربی ، علوم ابتدایی ، دانش آموز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |