تحلیل محتوای تصاویر کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی بر اساس اصل تأکید |
کد مقاله : 1010-CNF |
نویسندگان |
فاطمه مونس خواه * پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز دانشگاه فرهنگیان تبریز ایران |
چکیده مقاله |
اصل تأکید، یکی از اصول طراحی رسانه های آموزشی که می تواند در تحقق اهداف آموزشی در فرآیند یاددهی-یادگیری نقش مهم داشته باشد. سؤالات پژوهش حاضر عبارتند از: چند درصد از تصاویر کتاب علوم سوم ابتدایی دارای اصل تأکید می باشد و چند درصد تصاویر بدون اصل تأکید می باشد؟، چند درصد از تصاویرکتاب علوم سوم ابتدایی از فنون تأکید استفاده شده است؟ و به کدام یک از فنون اصل تأکید در طراحی تصاویر کتاب علوم سوم ابتدایی بیشتر توجه شده است؟ هدف پژوهش حاضر، بررسی تصاویر کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی 1398-1397 بر اساس اصل تأکید می باشد. از روش تحلیل محتوای توصیفی برای این پژوهش استفاده شده است. واحد تحلیل، تصاویر کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی است و جامعه آماری، کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی می باشد و به دلیل تعداد کم جامعه آماری، نمونه گیری انجام نگرفته است و کل جامعه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که در این کتاب از اصل تأکید بیشتر استفاده نشده است همچنین فن نوشته از بین فنون اصل تأکید بیشتر به کار رفته است. |
کلیدواژه ها |
تصاویر، کتاب علوم تجربی سوم، اصل تأکید |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |