تدریس بخشی مفاهیم فیزیک الکتریسته با استفاده از آزمایش های ارزان قیمت
کد مقاله : 1008-CNF
نویسندگان
سید نوید الیاسی *
دبیر آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در ابتدا شاید اینطور به نظر برسد که تدریس فیزیک از طریق آزمایشگاه و سازنده گرایی می تواند بسیار پر هزینه و زمان بر باشد . اما با پیشرفت تکنولوژی ، همچنین افزایش دسترسی و اطلاعات دانش آموزان می تواند این امر مهم را محقق سازد که به جای استفاده از روش صرفا سخنرانی به سمت روش های پیش سازماندهی و سازنده گرایی برویم . در این مقاله سعی شده تا با نشان دادن نمونه کوچکی از آزمایش های مربوط به مبحث انتخابی الکتریسیته ، نشان داده شود که تدریس فعال با کمترین امکانات و در دورافتاده ترین نقاط کشور نیز قابل پیاده سازی است .آزمایش هایی که در این مقاله ذکر شده اند با جزئیات کامل و روش تدریس فعال آن ها به دانش آموزان شرح داده شده .توجه به این نکات و ایجاد خلاقیت در تدریس می تواند رهگشای روش های تدریس معمول معلمان و دبیران محترم کشورمان باشد .
کلیدواژه ها
فیزیک – آزمایش – روش تدریس- الکتریسیته
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی