طراحی واحدیادگیری برای درس شگفتی های برگ کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم ابتدایی
کد مقاله : 1005-CNF (R1)
نویسندگان
حسین شاه محمدی *1، علی علیزاده محمودجق1، علی مطهری2
1دانشجوی کارشناسی پیوسته رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی، پردیس شهیدرجایی ارومیه
2استاد راهنما، عضو هیئت علمی و مدیرگروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی، پردیس شهیدرجایی ارومیه
چکیده مقاله
امروزه آموختن علوم تجربی همانند سوادآموزی و حساب کردن، امری است ضروری و اساسی که با زندگی روزمره انسان در ارتباط است و با پیشرفت تکنولوژی، اهمیت آن بیشتر شده است. هدف از انجام این پژوهش، طراحی واحدیادگیری برای درس شگفتی های برگ کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی می باشد. در راستای نیل به این هدف، پس از تشکیل گروه درس پژوهی، کتاب مذکور به عنوان جامعه موردپژوهش و درس شگفتی های برگ به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شد. و در پی آن طراحی مرحله به مرحله واحدیادگیری صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد: آموزش علوم تجربی توأم با ایجاد و تقویت مهارت های متعددی از جمله مهارت طبقه بندی، مهارت حل مسئله، مهارت ترتیب دادن آزمایش و...، در روند تدریس این کتاب نقش به سزایی دارد و آموزش را در یک جریان کاوشگری مثبت و سازنده قرار می دهد. معلمان در این مسیر نقش بسیار مهم و کلیدی دارند؛ فلذا پیشنهاد می شود عنایت نمایند جهت وارد نمودن دانش آموزان به فضای اکتشاف و کاوشگری، زمینه ها و فرصت های لازم را تا حد امکان برای بروز این مهارت ها، در اختیارشان قرار دهند.
کلیدواژه ها
طراحی واحدیادگیری، آموزش ابتدایی، پایه ششم ابتدایی، علوم تجربی، شگفتی های برگ
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر